.
.

6 ianuarie 2010

Fântâna Mioriţa de la Şosea şi o cişmea de piatră din incinta Palatului Cotroceni


De Bobotează, apă, fântâni şi cişmele
.
.
.
.
.
Fântâna Mioriţa de la Şosea (1936) desenată de arh. Octav Doicescu 
 şi decorată de sculptoriţa Miliţa Petraşcu cu mozaicuri ilustrând balada Mioriţa.
A fost inaugurată cu prilejul Lunii Bucureştilor 1936.
.

.
Cişmea de piatră din incinta Palatului Cotroceni



(pentru a vizualiza detaliile, daţi clic pe fiecare imagine)

foto Fântâna Mioriţa: Wikipedia

7 comentarii:

  1. Cismeaua am fotografiat-o in vara anului 2008 in ziua in care Palatul Cotroceni era deschis spre vizitare publicului. Restaurarea incintei a fost finalizata de putini ani de catre Aedificia Carpati si banuiesc ca si autorul acestei cismele tot acolo lucreaza. Dar nu am reusit sa ii aflu, inca, numele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum ti se pare casa aceasta?
    http://quincydailyphoto.blogspot.com/2010/01/thursday-is-this-old-house-day.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru cine agreaza stilul respectiv, cred ca este o casa placuta. Desi, incaperea circulara de pe colt s-ar putea sa fie inconfortabila (eu am fost intr-o astfel de incapere si asa m-am simtit).
    Altceva nu prea stiu ce sa spun... Daca te refereai la ceva mai exact, spune-mi :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi-a placut, asta pentru ca nu ma pricep! M-a impresionat ideea autorului blogului de a face cunoscute casele vechi din Quincy, ceea ce denota o nostalgie a traditiei, ceva comun intre noi, cred.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am vrut sa dau o conotatie negativa raspunsului meu. Chestia cu camera circulara este o chestiune poate personala. Iar stilul de arhitectura este unul apreciat, mai ales ca se gaseste si in contextul respectiv. Adica la mama lui acasa :).

    Iar despre nostalgia traditiei, aici chiar este o discutie. Eu incerc sa nu fiu, de fapt nici nu sunt, nostalgica relativ la traditie. Nostalgia nu stiu daca duce undeva... Poate discutam pe larg intr-o postare separata. Daca ma provoci cu un mic discurs despre asta :).

    RăspundețiȘtergere
  6. Bine, accept provocarea numai pentru a afla o părere avizată, a ta! Înţeleg prin „nostalgia tradiţiei” dorinţa de a te situa din nou într-un plan mai puţin saturat de influenţe din afara spaţiului tău cultural, de a te întemeia în creaţiile de cultură pe elementul autohton, în general cel folcloric. Nu ştiu dacă este benefică, dar există, opunându-se tendinţei de a inova fără discernământ, mai ales copiind creaţiile străine din artă(şi nu numai). Cred că nostalgia tradiţiei are ceva din nostalgia unei lumi vechi, mai aproape de izvoarele ei dumnezeieşti, mai aproape de rânduielile şi armonia originară. Poate că mă înşel sau sunt influenţată de lecturile din eseistica lui Blaga şi a lui Eliade. N-are importanţă. Aştept să citesc opiniille tale, din care sigur voi avea ceva de învăţat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Iuliana,
    Iarta-ma, zilele astea sunt si am fost tare prinsa si nu am avut tihna necesara sa ma gandesc si sa astern raspunsul pe care ti l-am promis.

    RăspundețiȘtergere