.
.

7 octombrie 2009

Două case de inspiraţie tradiţională proiectate în perioada interbelică - arhitectură românească


arh. Constantin Joja - Casa familiei I.P.Noica,
satul Beiu, comuna, Storobăneasa, judeţul Teleorman, proiectată în 1937



arh. Octav Doicescu - Restaurantul Băneasa, 1930 
(în prezent Restaurantul Casa Albă)
..


(1) fotografie realizată în anul 2001 şi preluată de pe coperta cărţii
România - Valoarea arhitecturii autohtone, arh. Silvia Păun , Ed. Per Omnes Artes, Bucureşti 2003
(2) fotografie de epocă
.

4 comentarii:

  1. Aceste doua fotografii reprezentand casa Noica ( Teleorman ) si casa Alba ( Baneasa ) ne arata clar doua pridvoare diferite , fiecare cu valoarea lui de integrare in structura arhitectonica . Aparent complementare , conceptia pridvorului a fost obiectul unei discutii amicale foarte interesanta intre Arh. Joja si Arh. Doicescu . O sa caut materialul cu pricina , si o sa-l postez . Andrei Doicescu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu stiti cat ma bucura interventia dvstra. Exact asta este problema mea actuala pe care incerc sa mi-o limpezesc.

    Am lucrat cativa ani cu arh. Nicolae Goga, colegul si prietenul lui Constantin Joja (pe care insa nu l-am cunoscut, am inceput sa lucrez cu dl. Goga din 1992, dl. Joja a murit in 1991), chiar in casa Joja pe care fiica dansului o lasase Uniunii Arhitectilor ca si casa memoriala.
    Stilul Arh. Joja imi este, deci, foarte familiar, insa mie pridvoarele imi ies ca cele de la Casa Alba ale Arh. Doicescu :)...
    Nu stiam de discutia de care spuneti, ma intereseaza foarte mult.

    Mi-ati putea spune oare si unde a ramas arhiva Arh. Octav Doicescu? O sa incerc sa aflu ce s-a intamplat si cu arhiva Arh. Constantin Joja.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arhiva Octav Doicescu este la Fac. de Arhitectura , la Mac Popescu , infine este publica . Dar acolo n-o sa gasiti tema pridvorului care este in : 1 - O carte a lui Joja dinainte de 89 , si scrisori intre cei doi . Acestea se gasesc la mine , la Paris . Mi-e greu sa le caut imediat, imi trebuie timp. Fata lui Joja este in Elvetia si cred ca D. sa stie despre arhiva .
    In mare , este vorba de : da sau nu ARCADA , da sau nu in DREPTUNGHI . O. Doicescu se inspira si din Toscana sau lumea mediteraneeana...
    Infine, o sa caut documentele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Casa familiei I.P.Noica (sat Beiu) a fost vandalizată iar pereții masivi din spatele casei se află sub presiunea unui val de pâmânt. Casa este deosebită și merită salvată.

    RăspundețiȘtergere